Tapetmodet november 2007

Kära blogg,

I fredags, när jag var på väg hem från jobbet, så svängde jag in på Nackas stora byggvaruhus "Bygg-Ole". En känsla av att något måste förändras hade infunnit sig och jag blev inte förvånad när jag klev in och direkt blev inspirerad av alla tapetprover som fanns där.image2 Jag såg direkt vad som skulle passa i vår hall!
Efter besök på Villamässan (första helgen i okt. -07) och efter att ha plöjt ett antal "Sköna Hem-tidningar" så hade jag förberett mig på vad som nu gäller....

Ett tapetprov tog jag med mig hem - och ja, faktiskt - så passade det jättebra i vår hall och alla i familjen gillade det. Så igår inhandlade vi 7 rullar, tapetklister, skrapa, tapetkniv... men glömde roller/pensel till klister.

Inom kort kan vi säga "goodbye till de gul-laserade väggarna á la 1999" och genom förändringen få njuta av de (i och för sig rätt neutrala) vit-beige-silvriga snirkel-mönstrade tapeterna! Hoppas på att sonen hjälper till nu i veckan... Det ska nog inte vara så svårt - men det var ett tag sedan jag tapetserade... (Kommer aldrig att glömma våtrumstapeterna i badrummet i Näsbypark..) /Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0